Wat je acceptabel vind heeft denk ik ook te maken met wat je om je heen ziet gebeuren.
Als om je heen (bij je ouders, ooms-tantes, grootouders, buren, vrienden) het leeftijdsverschil nooit groter is dan 2 of 3 jaar zul je het al snel raar vinden als er een koppel is dat 5 of 6 jaar in leeftijd verschilt. Je gevoel keurt het dan af.
Als om je heen het leeftijdsverschil wat vaker wat groter is zul je er minder raar van opkijken en zal je gevoel het ook sneller goedkeuren.
Ook als je zelf een relatie begint met iemand werkt het zo. Je bent toch bang om afgekeurd te worden door familie en vrienden en dus zoek je iemand die voldoet aan de verwachtingen die familie en vrienden hebben.
Als leeftijd daarin belangrijk is zul je wel 3x nadenken voordat je een relatie aangaat met een meisje dat 6 jaar jonger is of een jongen die 6 jaar ouder is.
Als er om je heen al meerdere relaties met leeftijdsverschil zijn zal het jou ook minder uitmaken dat er in jouw eigen relatie leeftijdsverschil is.
Ik denk dus dat je minder naar je omgeving moet luisteren en meer naar je eigen gevoel (en dus niet gaan nadenken over wat de mensen er wel niet van zullen denken).
Als je verliefd bent ben je verliefd en daar kan je verder niets aan doen: Je kan het alleen laten overgaan of er iets mee (proberen te) doen
Het is een lang verhaal geworden, ik hoop dat jullie de tijd nemen om dit te lezen.
Ciao....... en veel suc6 in de liefde