Onderwerp: Ben je vegetariër?
Enkele bericht bekijken
Oud 9 June 2005, 21:51   #19
FunFair
.

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Banaan
Ik steun zelf goede doelen maar eet zelf wel gewoon vlees. Ik denk niet dat dat te maken heeft of ik t erg vind als dieren dood gaan op een brute wijze. Das een makkelijk argument dat bijna niet tegen te spreken valt. Maar vleeseters zijn niet meteen dierenhaters (om het zo maar te zeggen) als ze vlees eten.

Vlees is trouwens nog best gezond ook als ik het goed heb
en zo zijn vegetariërs ook geen mensenhaters, als die mensen vlees eten.. wat soms ook aangenomen wordt
Wat me opvalt is dat de meeste mensen je willen overtuigen dat vegetariër zijn maar stom is.. een meestal kunnen ze het ook helemaal niet snappen (of willen ze het niet snappen). (of ze gaan je vergelijken met boomknuffelende hippies )

vegetariërs zijn over het algemeen het meest gezond btw.. het is geschat op een 10 jaar langere levensduur ofzo, t.o.v. mensen die vaak vlees eten. (en vaak is eigenlijk al te veel... elke dag dus meer dan 200 gram. maar de meeste (gezonde) mensen eten rond de 100 gram per dag.) dit komt omdat vegetariërs veel minder verzadigte vetten binnekrijgen en ook geen schadelijke shit die in rood vlees zit

veganisten gaan trouwens het eerste dood