Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
Wat me opvalt is dat de meeste mensen je willen overtuigen dat vegetariër zijn maar stom is.. een meestal kunnen ze het ook helemaal niet snappen (of willen ze het niet snappen). (of ze gaan je vergelijken met boomknuffelende hippies )
|
Ik heb een vriend die, telkens als we samen aan tafel zitten, erover begint en me probeert te overtuigen om terug vlees te gaan eten. Hij wil maar niet begrijpen waarom ik vegetariër geworden ben en hoe ik het volhoud om geen vlees te eten. In Londen heeft hij er twee dagen over lopen zeuren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Trouwens als je vegetarisch wil zijn en ook nog eens gezond moet je het al met kennis van zaken aanpakken. Anders zitje sowieso met een tekort aan vitamine B enzo...
|
Ik sta na vijf jaar nog steeds even vast op mijn benen, dus dat argument gaat niet op. Wij eten nu wel minstens één keer in de week peulvruchten en regelmatig wordt er eens een ei gebakken.
De rest wordt aangevuld met vegetarische burgers (die er volgens mijn broertje overigens lekkerder uitzien dan hetgeen hij voorgeschoteld krijgt).
Mijn ouders waren er in het begin absoluut niet voor, ze probeerden me te verplichten vlees te eten, al was het niet veel, maar langzamerhand zijn ze het beginnen aanvaarden en vinden ze het niet erg om wat spaghettisaus zonder gehakt opzij te houden of een extra pan vuil te maken om iets anders in te bakken. Ze hebben zich erbij neergelegd en ze hebben liever dat ik iets binnenkrijg dan niets.