Verbazing bij BAR
BAR heeft in Montreal de pole position gepakt. Jenson Button was tot ieders verbazing de snelste in de kwalificatie en mag morgen als eerste starten. Het is zijn tweede pole uit zijn carrière. Takuma Sato deed het ook goed en verzekerde zich van een zesde plaats.
"Fantastisch om weer op pole te staan," vertelde Button. "Het zijn moeilijk maanden geweest voor BAR en iedereen heeft heel hard gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. Het betekent heel veel voor het hele team, Honda en Michelin. We dachten wel iets sneller te zijn, maar dit hadden we nou ook weer niet verwacht. Mijn ronde voelde goed aan, maar ik had best weinig grip. Dat ik eerste ben verbaasde me een beetje eerlijk gezegd. We weten natuurlijk wel dat dit alleen maar de kwalificatie is, maar een goed begin is het halve werk. We zouden snel moeten zijn in de race, maar of we snel genoeg zijn om te kunnen winnen weet ik niet. Dat zien we morgen weer."
Takuma Sato bleef natuurlijk een beetje achter bij zijn teamgenoot, maar mag tevreden zijn met een zesde plaats. "Ik had wel iets sneller kunnen zijn, maar het ging best goed. Ik denk dat we een goede race zullen rijden morgen."
Sportief directeur Gil de Ferran kon zijn geluk niet op. "Het ging steeds beter dit weekend en we hadden veel vertrouwen voor de kwalificatie. Maar dit hadden we niet verwacht. Jenson reed een prima ronde, erg goed gedaan. We kijken natuurlijk erg uit naar de race."
f1racing.nl
Das inderdaad verbazend. Ben benieuwd hoe vroeg/laat hij stopt. Over anderhalf uur begint het!