wat vleeseters waarschijnlijk niet cool vinden van me is dat ik er moeite mee heb om vlees klaar te maken als ik ga koken..
als ik eten moet kopen in de winkel voor gasten vraag ik wel altijd of ze persee vlees willen eten, maar vaak is het geen must voor ze.
maar het is iig wel een beetje lomp dat ik mensen extra moeite laat doen om voor mij vegetarisch te koken en dan zelf er tegenop zie om iets met vlees te bereiden.
als ik bij m'n ouders ben vind ik het niet zo erg om ze wat meer werk te laten doen, maar bij vrienden vraag ik gewoon of ze bijvoorbeeld bij pastasaus gewoon een deel van die saus in een ander pannetje willen klaarmaken, zodat ze zelf lekker vlees kunnen eten en ik ook saus heb

ze hoeven niet speciaal iets vegetarisch voor me uit te zoeken. (in een restaurant dus wel he... want daar betaal je voor

)
gelukkig willen de meeste mensen die ik ken ook wel vaak iets vegetarisch proberen als ik aanbied om iets lekkers voor ze te koken
ik vind het alleen wel een beetje lastig om als er soep is elke keer te vragen bij andere mensen of in een restaurant of het soep is die van bouillon getrokken is. (bouillon is altijd van rundvlees of kip behalve als er duidelijk opstaat groente

)
dan voel ik me altijd een beetje tot last