Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Nee, weet jij het?
Maar wat een lelijke manier van redeneren laat jij zien zeg. Naast het feit dat je het uberhaupt niet eens kunt vergelijken (hoe durf je het wel te doen?), is kanker een enorm ingrijpend iets in het leven van -helaas- veel te veel mensen. Ik weet niet of je zelf iemand kent die aan kanker is overleden of aan die ziekte leidt? Ik hoop het van niet voor je, anders zou je het niet gaan vergelijken met 'doden door geloof'. Sowieso zitten aan geloof wel positieve kanten, hopelijk zelfs meer positieve dan negatieve kanten en aan ziektes als kanker (idem voor tbc/ tyfes als ze aktueel zouden zijn) kan ik geen positieve kant bedenken. Hoe durf je het te dus te vergelijken...
Weet je overigens hoeveel mensen door een miskraam zijn omgekomen, ook maar niet meer met kut schelden?
Wat een gelul zeg. Het moge overigens duidelijk zijn dat ik niet van het scheldwoord kanker houd.
|

je moet niet alles te serieus nemen wat ik zeg
Kanker is een vreselijke ziekte, en dat mensen het liever niet als scheldwoord gebruiken kan ik best wel begrijpen. Maar het hypocriete vind ik dan dat er vervolgens wel vrolijk op los wordt gescholden een van de vele andere ziektes die onze scheldcultuur rijk is. En dat is vervolgens niet erg omdat die ziektes toch niks meer betekenen in Nederland? Dat er weet ik hoeveel miljoenen door om zijn gekomen en er nog steeds vele mensen door omkomen is dan opeens niet meer belangrijk.
Verder probeer ik helemaal geen vergelijking te trekken tussen het geloof en ziektes, maar als je zo door redeneerd is het idd maar net waar je de grens trekt. Net zoals met jouw kut voorbeeld