En in veel landen worden spelers meer op fysiek gescout en daardoor gaat Nederland vaak te onder. Nederland, waar veel jeugd de kans krijgt, presteert normaal echt helemaal niets op deze toernooitjes.
Ik vond het geen goede wedstrijd, maar Australie had geen schijn van kans op de overwinning. Ze kunnen ver komen, want er staat wel een leuk team.
Achterin is die Vlaar echt een mannetje hoor, vd Struijk maakt wel wat foutjes, een van de zwakkere schakels imho. De backs zijn aardig, geen top.
Middenveld vind ik erg goed. Maduro is de echte leider, Kruijs vind ik ook een erg leuke speler, fel en met een mooi schot. Dan staat er normaliter Afellay verder, dat gaat ook echt een grote speler worden. En als zo'n Emmanuelson speelt, dan ga je er ook niet echt op achteruit.
Voorin heb je de onvoorspelbaarheid en snelheid van Quincy, Babel kan ook heel wat en met Vincken heb je een erg leuke rechtsbuiten. Collins John vind ik met zijn Premier League-ervaring nog wat tegenvallen. Kwestie van mentaliteit?
Dat ze nu even wereldkampioen gaan worden wil ik niet zeggen. Zo'n Colombia speelt ook erg leuk. Argentinie en Brazilie zijn altijd sterk.
De wedstrijden tegen Australie en Japan zeggen me niet zo heel veel, dat zijn geen graadmeters. In de volgende ronde, daar gaat het er werkelijk om.
Maar het is wel een leuk team naar mijn mening met potentie.