Wat wil je hiermee zeggen? Uit dit verhaal kan ik echt niets absurds opmaken hoor. Ik lees dat diverse getuigen weten te melden dat een RodaJC-fan als een idioot door een straat heenrijdt... Waarna het tot een confrontatie is gekomen. Daarna rijdt hij een paar mensen aan, om vervolgens op een groep in te rijden.
Kun je twee kanten op redeneren zonder verdere feiten te kennen. Ten eerste kan hij zeer geschrokken zijn en daardoor niet-rationele handelingen hebben verricht. Als ik dit zo lees kan het echter nooit noodweer zijn, aangezien het bij noodweer moet gaan om een onmiddellijke aanranding van lijf, eerbaarheid of goed. Die aanranding van zijn lijf en goed was er wel.. maar het komt op mij niet als onmiddellijk over. Wellicht psychische overmacht, maar ik heb geen zin om hier een juridische mogelijkhedenverhaal van te maken.
De tweede kant die je op kunt redeneren is dat de Roda JC-fan niet blij was met de agressieve benadering door MVV-supporters. Begrijpelijk. Om zijn woede te botvieren is hij vervolgens op de/een groep ingereden. Poging tot doodslag, duidelijk.
Kortom, je moet veel meer feiten kennen om hier een echte conclusie uit te kunnen trekken. Het lijkt me sterk dat jij die wel kent, of je moet er bij geweest zijn. En dan nog is erg vaak de herinnering subjectief.
De waarheid zal ook wel in het midden liggen....