Onderwerp: [Centraal F1-topic]
Enkele bericht bekijken
Oud 18 June 2005, 15:55   #40
prinskoekje
Guest

Standaard

Zonta vervangt Ralf in Indianapolis
Ralf Schumacher mag niet rijden in Indianapolis. De dokter heeft hem een startverbod gegeven. Hij vindt het niet verantwoord om Schumacher te laten racen. De Toyota-coureur knalde gisteren (vrijdag) hard in de muur en leek er zonder kleerscheuren vanaf te komen. Helaas blijkt dit dus toch niet helemaal het geval te zijn.

Voor Ralf Schumacher is het een zware teleurstelling. "Ik vind het heel jammer voor mezelf en het team. Ik wil het team in ieder geval succes wensen en denk er in Frankrijk zeker weer bij te zijn," aldus de aangeslagen pechvogel.

Ricardo Zonta mag weer eens een race rijden. "Maar gisteren was geen goede dag voor ons en ik vind het erg jammer voor Ralf," verklaarde de Braziliaan. "Natuurlijk is voor mij leuk om weer te mogen racen, maar het is wel een lastige situatie. Ik heb dit al eens eerder meegemaakt en zal er wederom het beste van proberen te maken.

De teambaas Tsutomu Tomita vindt het jammer dat Ralf niet kan rijden, maar het is volgens de Japanner wel verstandiger. "Natuurlijk is Ralf teleurgesteld, maar als een arts zegt dat je niet kan rijden, moet je dat niet doen. We willen geen risico met hem nemen."
  Met citaat antwoorden