Studies hebben inderdaad uitgewezen dat een kind geen behoefte heeft aan een vader en een moeder zolang het geen aandacht en liefde tekort komt. Je moet er ook rekening mee houden dat er in deze tijd van echtscheidingen en koppels die uit elkaar gaan ook éénoudergezinnen zijn waarbij het kind slechts een moeder of slechts een vader heeft, dus daar zie ik ook niet echt een probleem in.
Maar het probleem is dat kinderen adopteren sowieso een heel zware procedure is. Niet iedereen komt in aanmerking.
Buitenlandse kinderen worden meestal niet toegewezen aan een homoseksueel koppel, omdat het land in kwestie er vaak nog moreel tegen is. En Belgische of Nederlandse kinderen (ik vermoed dat het in Nederland zowat dezelfde situatie is), die geadopteerd kunnen zijn er niet in overschot. De koppels die dan al in aanmerking komen moeten een lang en zwaar onderzoek ondergaan en uit die koppels wordt dan het meest geschikte gekozen. Vaak een heteroseksueel koppel. De enige kinderen waarop zij dan kans zouden maken zouden HIV-kinderen zijn of jongeren die homoseksueel geaard zijn en door de "klassieke" gezinnen vaak gewijgerd worden.
Overigens zijn er nog veel landen die hier heel erg conservatief over denken. Ik las net een artikel waarin stond dat anderhalf miljoen Spanjaarden geprotesteerd hebben tegen de wet die het homohuwelijk zou toelaten. De wet zou niet alleen het homohuwelijk legaliseren, maar holebikoppels ook de mogelijkheid geven om kinderen te adopteren.