Enkele bericht bekijken
Oud 22 June 2005, 22:14   #29
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paranoize
nou ik moet eerlijk toegeven...dat ik het liever heb dat de Allochtonen en de Nederlanders gewoon samen in 1 school doen ...nou ik er serieus over nadenk...want ik wil liever niet dat er aparte scholen komen voor de islamitische mensen ...dat lijkt me vreselijk en dan leren die mensen ook niet met ons Nederlanders om te gaan en groeien die culture ver uit elkaar maar het liefst wil ik natuurlijk dat ze zich zoveel mogelijk aanpassen aan onze cultuur, ook al willen ze het niet het moet!!!...ja ik wil wel dat die Allochtonen en de Nederlanders samen in 1 school komen, dan heb je ook nog controle op wat ze leren en in zo een islamitische school niet
Het zou al een stuk makkelijker gaan wanneer het vanuit beide kanten komt. Gelukkig zijn genoeg Nederlanders buitengewoon verdraagzaam maar helaas nog veel te weinig. De meesten roepen thuis vanuit de stoel dat ze allemaal naar Nederlandse les moeten en het liefst binnen een week al hutspot met worst eten. Zo werkt het natuurlijk niet. Bepaalde zaken hebben nu eenmaal tijd nodig en bij veel zaken hebben allochtonen hulp nodig. Wanneer ze over de schreef gaan moet duidelijk zijn dat dat niet gepikt wordt in dit land. Men heeft zich minimaal aan de wet te houden, hoe lastig het leven voor een vreemdeling ook kan zijn in dit land.

In de streek waar ik woon wonen zeer veel Oost-Europeanen. Destijds waren er helemaal geen inburgeringscursussen en van het woord integratie had nog nooit iemand gehoord. Nu, 40 jaar later leven zij in harmonie met de autochtone bevolking. Verschil met Islamitische vreemdelingen is dat zij een geheel andere cultuur hebben en dus vergt het wat meer tijd. Maar met welwillendheid van onze kant moet het best lukken.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden