Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
juist niet, je moet toch onderhand wel weten dat ik voor optreden sta. Ik zeg juist dat we er niets aan hebben als we het op de toekomstige generaties gaan gooien omdat we daar juist niets aan hebben, wie dan leeft, wie dan zorgt
Ik sta voor hard optreden, als ze eerst nou eens al die terroriserende gasten van die scholen trappen ipv een "gesprekje". Richt desnoods een opvoedkundig instituut op om dit soort lieden op te vangen. Kortom maak die scholen eerst veiliger voordat je er mensen naartoe stuurt. Haal de onwillende weg
|
Ja, maar dat werkt dus ook niet. Je haalt mensen hierheen, laat ze aan hun lot over en op het moment dat ze kansloos zijn ga je ze 'keihard' aanpakken. Hoezo selectieve verontwaardiging? Als je je hond maar lang genoeg schopt gaatie ook iets terugdoen.
Het gaat er inderdaad om dat men zich aan de wet houdt. Mensen die dat niet doen worden gestraft, maar niet harder dan de autochtone bevolking voor hetzelfde vergrijp. Een groot gedeelte van het probleem zijn we helemaal zelf schuld. Korte-termijn-denken lost niets op. Iemand die je nu neerslaat gaat over 10 jaar door een muur. Waarschijnlijk leef jij dan ook nog. Benieuwd of je dan nog steeds achter deze spierballentaal staat.
Een simpel gesprekje heeft inderdaad geen enkele zin. Wel het probleem bij de wortels aanpakken in plaats van alleen de bovenste begroeïng eraf te maaien.