Onderwerp: Tour de France 2005
Enkele bericht bekijken
Oud 23 June 2005, 11:27   #1
Stevie
Lid

Stevie's Avatar

Thumbs up Tour de France 2005

over bijna 2 weken is het weer zo ver: de tour de france. DE wielerkoers van het jaar. niet eens door de zwaarte dan wel door de ongelofelijke media-aandacht.

het parcours van dit jaar:

het begint dus op 2 juni met een vrij lange proloog met een afstand van 19 km. de volgende test is op 5 juli, als de ploegentijdrit is. de belangrijkste bergritten:

rit 9: Gérardmer - Mulhouse

rit 10: Grénoble - Courchevel

rit 11: Courchevel - Briancon

rit 12: Briancon - Digne les bains

rit 14: Agde - Ax les 3 domaines

rit 15: Leezat sur Leeze - Pla d'Adet

rit 16: Mourenx - Pau
[/quote]

ik vind dat er maar 3 a 4 echt zware bergritten inzitten, en maar 2 aankomsten bergop. valt me allemaal wat tegen. het wordt dus niet een ronde voor klimgeiten. op 23 juli is trouwens nog de lange individuele tijdrit over 55 km.

de favorieten voor het geel zijn toch wel

Lance Armstrong (Discovery Channel)
Jan Ullrich (T-Mobile)
Ivan Basso (CSC)
Iban Mayo (Euskaltel)

en de outsiders zijn Andreas Kloden, Alexandre Vinokourov, Levi Leipheimer, Roberto Heras, Gilberto Simoni, Denis Menchov, Santiago Botero, Francesco Mancebo, Vladimir Karpets.

de favorieten voor het groen zijn volgens mij

Baden Cooke (FDJeux)
Robbie McEwen (Davitamon-Lotto)
Thor Hushovd (Credit Agricole)

en voor de bolletjes trui denk ik aan Christophe Moreau of Michael Rasmussen.

wat denken jullie? zal ullrich, mayo of vino het armstrong moeilijk kunnen maken? zal basso een aanval doen of zal hij meerijden zoals vorig jaar? of zit er een verrassing in met 1 van de outsiders als winnaar?