Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doperwt
Kijk met hem ben ik het eens. Ik vind dat ook, ze meoten leeren genieten van het leven en dat geld neit gelukkig maakt. De grens van werken moet liggen op 17. Daarvoor is het kinderarbeid en zijn we dan echt zo hypocriet dat we het alleen in Azie willen zien? Want daar ligt ghet dilemma
|
je geniet anders meer van dingen die je bereikt heb, ook als jeugdige als je weet dat je er zelf (hard) voor gewerkt hebt. Maar ik kan begrijpen dat voor vele in deze maatschappij het normaal, of handig is om maar bij je ouders je hand op te houden en kan verwachten waar je naar verlangt.
Zelf vind ik dat dus niet de juiste instelling en vind ik dat als je écht iets perse wilt je er maar voor moet werken. Dan weet je tenminste ook welke consequenties er aan zitten en waardeer je de dingen die je doet nu eenmaal meer. Bovendien is het hebben van een baantje vaak ook een pluspunt voor je sociale gesteldheid. Je leert er nieuwe mensen kennen, en vooral doe je ook vaardigheden op die nu eenmaal essentieel zijn. Bovendien als je eenmaal na je studie bijvoorbeeld een baan wilt is werkervaring een pré.