Onderwerp: TBS verlof
Enkele bericht bekijken
Oud 24 June 2005, 15:33   #11
AmbyPur
Lid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Ach, het systeem van TBS an sich vind ik niet verkeerd.. Met enkel het opsluiten van mensen bereik je zeker niets, hooguit verslechteringen... En Bartje overdrijft enigzins in zijn uitleg over TBS hoor..
In mijn ogen blijft het beteren van mensen om ze weer een kans te geven in de samenleving een zeer belangrijk aspect van ons justitieel systeem... Daar is TBS een uitstekend middel toe in principe. En natuurlijk is het onmogelijk om alle delinquenten te beteren....

hier ben ik het mee eens,

ik denk dat het probleem hem bij ons zit in onder andere het personeel , met al die bezuinigingen in de zorg tegenwoordig zal dat inderdaad niet alles zijn.
en je kunt er over vallen dat 25jarige mensen al in de psychiatrie gaan werken, maar waar wil je ervaren, oudere mensen vandaan halen, als ze op hun 25e nog geen ervaring op mogen doen?
Die 25jarigen hebben vaak wel ervaring op ander gebied. Iemand die op een TBSkliniek wordt aangenomen wordt echt wel goed gescreend op geschiktheid. Al zou het bij gebrek aan beter op dit moment niet alles zijn.

Daarbij denk ik dat het probleem in de nazorg zit. Inderdaad > hoe kun je een TBS'er op verlof sturen met een onbewapende vrouw?? Een TBS'er kan in de inrichting zo zijn gevormd dat ze binnen de inrichting wel "genezen" lijken, maar de kans dat ze terugvallen in oud gedrag zo gauw als ze weer in het oude milieu/systeem (de samenleving) komen is zo ontzettend groot. Hier zou veel meer mee moeten gebeuren denk ik. En ik denk dat dit wel een signaal is dat de regeling met verloven helemaal niet goed geregeld zijn....
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden