Onderwerp: Ben je vegetariër?
Enkele bericht bekijken
Oud 26 June 2005, 13:42   #77
Amneris
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
Ja en weet je hoe ten zeerste ik dat ook afkeur? je kinderen indoctrineren met een religie? Ik denk dat her verstandiger is voor een kind om zelf de keuze te maken of hij al dan niet vlees eet, juist omdat hij dan bewuster weet wat de rede erachter is.

en Amneris, zoals je verhaaltje overkomt, volgens mij bezie jij vleeseters echt als hele gemene mensen? gun je ze nog wel lucht? zoals het overkomt lijkt het alsof er niet echt sprake is van wederzijds respect?
Ik weet heel goed wat de reden erachter is dat ik geen vlees eet hoor . Bovendien zou ik dan nu toch altijd nog kunnen beslissen hetwel te gaan eten? Het is alleen gemakkelijker dat ik het nooit gehad heb.

Ik heb geen respect voor het feit dat ze vlees eten, voor de mensen op zich wel maar ik meen ook echt dat als je je volledig bewust bent van hoe dat er allemaal aan toegaat, dan moet je wel een heel harteloos mens zijn wil je je stukje vlees nog met plezier eten. Maar dat heeft niets met respect voor die mensen op zich te maken. Ik walg alleen ontzettend van de manier waarop wij met dieren omgaan. Ik vind dat wij als 'intelligente' wezens de verantwoordelijkheid hebben om goed om te springen met de wereld waar we in leven en met wie we die wereld delen en ik vind dat we dat bar slecht doen met z'n allen.
  Met citaat antwoorden