Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amneris
Het is niet natuurlijk hoe wij met dieren omspringen en daar ben ik op tegen. Dieren worden echt heel grof behandeld hoor... daar heb je echt geen idee van. Ik ben niet een of andere leip verder, zoals het inde natuur gaat: prima, zo is het nu eenmaal. Maar wij fokken gigantische veestapels enzo, dat is gewoon niet natuurlijk. Bovendien is het ook natuurlijk dat wij een bepaalde mate van intelligentie hebben waardoor we voor onszelf kunnen beslissen er niet aan mee te doen, ik denk dat dat langzaam steeds meer zo groeit. Sterker nog, dat weet ik zeker. Toen ik klein was was ik echt een enorme uitzondering, nu is het veel gewoner.
Mijn hond krijgt trouwens wel gewoon voer enzo, zo ver wil ik niet gaan maar ik kan voor mezelf kiezen dat ik mezelf niet zoveel beter voel dat een dier voor mij hoeft te lijden en te sterven opdat ik een beetje meer luxe heb en dus kies ik daarvoor.
|
Weet je wel hoe dat voer voor je hond gemaakt wordt?
Wat wil je dan? Teruggaan naar de tijd dat we met pijl een boog op jacht gaan om onze eigen maaltijd te gaan vangen? Of dat we allemaal 'intelligent' genoeg zijn om te weten dat we dus geen vlees moeten eten?
Ik blijf erbij dat wanneer de hele wereld zo zou denken als jij dat we teruggaan naar het stenen tijdperk. Het overschot aan dieren wordt dan gigantisch. Willen we dat? Mensen staat nu eenmaal boven dieren. Dat betekend niet dat ze geen fatsoenlijke behandeling behoeven, integendeel, en er zullen ongetwijfelfd van die smeerlappen zijn die niet met hun 'macht' ten opzichte van de dieren om kunnen gaan. Maar die mensen heb je zelfs wanneer het gaat om hun eigen huisdieren