Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
natuurlijk willen vegetariërs niet dat men maar weer op jacht moet gaan... ik snap ook niet waar je dat beeld vandaan haalt. Het is de bedoeling dat mensen inzien, dat er momenteel misbruik wordt gemaakt van dieren, ipv gebruik van dieren.
dieren worden in de voedselindustrie teveel gezien als een object. Een dier heeft ook gevoelens en een bewustzijn.. alleen worden die er keihard uitgeslagen (net als je bij een mens kan doen als je die maar lang genoeg martelt) zodat een dier niet meer beter weet.. en dat is nou het probleem...
|
Dat haal ik ervandaan omdat er gezegd wordt dat dieren in het wild moeten leven, en niet opgesloten.
Daarmee doelde ik dan met name op Amneris. Waneer je er foto's bij gaat halen van een lief klein lammetje dan speel je dus in op de gevoelens van mensen. Zo'n lief diertje eet je toch niet op? Nee, natuurlijk niet, zo werkt het niet. Ik eet ook mijn eigen konijn niet op.
Dieren hebben wat dat betreft trouwens heel wat minder medelijden met elkaar. Bij jou gaat het ook niet om dat bezwaar maar om de behandeling van dieren. Bij Amneris kreeg ik die indruk wel, vandaar
Het laatste voorbeeld lijkt me trouwens überhaupt niet representatief voor alle boeren. Dat zal ongetwijfeld gebeuren en met het internet doen dat soort voorbeelden (helaas) razendsnel de ronde en worden dan gezien als maatgevend, maar daar geloof ik niet in.
Hoe wilde je trouwens een voedselindustrie aan de gang houden wanneer je niet fokt met dieren? Ik heb veel meer moeite met het fokken van dieren in de huisdierenindustrie. Wanneer ze niet binnen een maand verkocht zijn zijn ze niet meer klein en lief en worden ze afgemaakt..