Enkele bericht bekijken
Oud 2 July 2005, 19:15   #36
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Ik dacht dat ik even offtopic ging gaan...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jamiel
Veel mensen denken dat je met muziek geen geld kunt verdienen, en dat een conservatorium daardoor nutteloos is Maar je kunt wel degelijk veel kanten op met zo'n opleiding! En daarom is het ook voor veel muzikanten een eerste keus qua opleiding.Verheugde me er al 2 jaar op voordat ik erheen kon

Muziek is niet simpelweg maar een beetje spelen, er zit een hele theorie eromheen. En dat is lang niet altijd niet begrijpbaar voor iedereen.
Denk ook aan performance, techniek, interpretatie en intonatie.
Het is inderdaad wat chica zei. Ik volg nu al 7/8? jaar muziekschool, waarvan 6 of 7 jaar een instrument. Ik ken de theorie rond muziek door en door, ik kan zeven verschillende sleutels lezen (wel niet allemaal even vlot, maar dat is een detail), dus dat is echt het probleem niet.
Ik vrees soms dat ik niet sterk genoeg ben om me echt professioneel vlak met muziek bezig te houden. Ik heb nogal wat problemen met ritme. Altijd al gehad en het is de laatste jaren veel verbeterd, maar ik denk niet dat ik ooit echt een ritmisch wonder zal zijn. Bovendien zijn er veel mensen die massa's beter zijn dan ik, dus laat ik dit liever aan hen over. Misschien zou ik beter zijn moest ik meer oefenen, maar ik heb daar vaak niet de tijd voor...