Enkele bericht bekijken
Oud 5 July 2005, 18:48   #4
Foetsy
aber, warum?

Standaard

het idee is niet van mij maar van de stichting drugsbeleid. Je krijgt een pas (smartcard) die natuurlijk persoongebonden is. op die kaart kunnen winkels aflezen of jij niet over je max heen zit. Natuurlijk kun je het niet in elke winkel kopen, meer alleen in apotheken e.d.
Het nadeel is natuurlijk dat er dan een illegale handel ontstaat in die passen. Je zou hem natuulijk alleen kunnen aanvragen met je apsoort etc, maar ik heb echt geen flauw idee hoe je dat zeer goed kan controleren of hoe je daarmee kan 'valsspelen'.
Ik denk dat het cocaïne en heroïne gebruik zal toe nemen, omdat die middelen verslavend zijn. Mensen die daaraan verslaafd zijn kunnen nog vrij goed werken etc. Het enige verschil met tabak is dat ze misschien wat eerder dood gaan, maar dankzij de goede voolichting die na de legalisatie mogelijk is weet iedereen dat natuurlijk

edit; het zal trouwens zeker niet gebeuren vanwege de internationale verhoudingen: die (...) conservatieve VS en Frankrijk zullen ons gaan boycotten, en alleen voor de VS schijt de hele VN al, laat staan als daar Frankrijk ook nog eens bijkomt.

Laatst aangepast door Foetsy : 5 July 2005 om 18:53
Foetsy is offline   Met citaat antwoorden