Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Veel ongelukken komen voort door haast... Haast veroorzaakt onoplettendheid, want je kunt niet evenveel aandacht aan het verkeer besteden als zou moeten... Verkeersovertredingen zijn evengoed overtredingen en jaarlijks sterven veel te veel mensen onnodig omdat ze zelf (of erger nog: een ander) niet opletten. Dat ze hun tijd maar lekker besteden aan verkeersovertredingen dus ipv kansloos veel geld uittrekken in de strijd tegen terrorisme.
Ik vind het wel een beetje een kinderachtige straf, maar wat Karima ook zegt, dit voelt ze beter dan een of andere minieme boete, dus effectief zal het wel zijn.
|
Verkeersongevallen zijn van alle tijden en nog moeilijker te controleren (of anders gezegd: beheersen) dan zware criminaliteit. Wanneer ik goed uitkijk of er iets aankomt en ik constateer dat dit niet het geval is dan steek ik over. Dat staat compleet los van onoplettendheid in de vorm van rijden onder invloed of met 80 door een woonerf.
Strijd tegen terrorisme. Kinderachtig voorbeeld vind ik dat, vooral omdat het in beginsel een zeer belangrijke strijd is. Dat onze regering dat verkeerd aanpakt (en Amerika nog veel extremer) is wat anders. Wat nu wanneer er binnenkort in de trein naar Tilburg een bom ontploft en blijkt dat Defensie hier ernstige blunders heeft begaan? Honderden, zo niet duizenden doden vallen en de regering heeft er niets aan gedaan omdat de prioriteit lag bij het 3x de straat heen en weer oversteken op een stil kruispunt? Dan brul je weer dat de regering heeft lopen slapen.. Nee, laat ze daar hun tijd maar aan besteden hoor..