Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
Is dat echt zo? Vinden mensen het makkelijker om abortus te doen dan om elke maand te pil te nemen ofzo? Das best vaag (vanuit mijn oogpunt dan).
Maar er is een verschil tussen abortus en drugs. Ik denk dat mensen meteen alle drugs zullen proberen die ze maar te pakken kunnen krijgen, dat is onvermijdelijk, maar na een tijdje is de hype over en zullen ze het alleen maar nemen als ze of eraan verslaafd zijn geraakt, of puur voor recreatie. Niet om cool te doen, want echt boeiend is het dan niet meer.
Mensen nemen (of doen, wat is het?) een abortus omdat het blijkbaar makkelijk is ofzo, maar ze nemen hem ook omdat ze zelf de nood hebben veroorzaakt (namelijk de ongewenste zwangerschap), uit welke nood zullen mensen drugs gaan nemen? Alleen uit verslaving (of recreatie, als de hype over is, denk ik dan) en daar kunnen mensen, als het eenmaal is gelegaliseerd mee geholpen worden. Willen ze dat niet, dan is dat hun eigen keus, mensen die verslaafd zijn kunnen best normaal werken (dus tot last zijn ze de andere mensen toch niet, als je spuit kun je andere mensen geeneens laten meeroken ) Nu nog niet, wie wil er nou eenmaal een junkie als werknemer (dat is niet mijn mening, maar dat is volgens mij de algemene publieke opinie)
|
Het is abortus plegen geloof ik... Er zijn vrouwen die niet graag de pil nemen en een hekel hebben aan condooms, maar dat is naast de kwestie: ik nam dit voorbeeld om te vergelijken. Ook abortus is indertijd gelegaliseerd en daar wordt nu misbruik van gemaakt. (Er bestaat een heel mooi woord voor, maar ik kan er nu meteen niet opkomen.) De mens kán gewoon niet omgaan met de verkregen vrijheid en gaat er misbruik van maken. Dat is altijd al zo geweest en ik denk niet dat daar ooit verandering in zal komen.
Voor verslaafden zijn er momenteel al oplossingen: afkicken of (ik geloof dat zoiets bestaat in Amsterdam) drugsklinieken: plaatsen waar echte verslaafden die niet meer kunnen afkicken, voor een relatief goedkope prijs goede drugs kunnen kopen. Ze moeten ze daar ter plaatsen wel spuiten, innemen of weet ik veel op welke manieren je drugs in je lichaam kunt krijgen. Het is NIET legaal, maar een soort van gedoogenbeleid: zo hebben ze zicht op de verslaafden en of ze geen overdosis nemen en wat ze nu net nemen. Uiteraard is dit alleen maar voor verslaafden, niet gelijk wie kan daar binnen stappen.