Onderwerp: UFO's
Enkele bericht bekijken
Oud 17 July 2005, 21:04   #39
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Als je ervan uitgaat dat de mens een fout is van de natuur, valt deze theorie wel in het water.
Het was nooit de bedoeling om een soort zoals de mens te creëeren, dit is slechts toevallig gebeurd en de verdere ontwikkeling was ook slechts 'toevallig'.
Ik denk niet dat je er mag vanuit gaan dat er ergens op een andere planeet wezens rondlopen die intelligenter zijn dan ons. (Dit klinkt misschien heel arrogant.)
Leven op een andere planeet is mogelijk: daarvoor heb je zelfs geen zuurstof nodig, daar de eerste micro-organismen op de aarde ook anaërobe organismen waren. Het zou goed kunnen dat zij kunnen overleven door de zwaveldampen. Alleen is de vraag of ze werkelijk zo intelligent zijn dat ze ook vliegende schotels enzo kunnen maken om ons even een bezoekje te brengen.
Alles wat de evolutie heeft voortgebracht is toevallig (of altijd al zeker geweest, hangt er maar vanaf hoe je het bekijkt (mijn visie staat ergens anders al vermeld ))
Inteligentie is betrekkelijk, onze maatstaaf (goeie woord?) loopt van de meest onderonwtikkelste/onintelligentste wezens tot ons om het bot te zeggen. Misschien discusseren ze op een andere planeet wel hoe het komt dat op deze planeet maar zo laag ontwikkelde wezens rondlopen.
Misscien is het wel zo dat wij over een paar honder jaar uitsterven (broeikaseffect, energie tekort, weet ik veel). Is dat intelligent? Je kan beter wat dommer zijn en je wat minder vermenigvuldigen, anders vorm je een plaag zoals de mens is geworden. Ergens anders zijn ze misschien wel zo intelligent (intelliegnter dan ons bedoel ik nu) dat ze juist in harmonie leven met de rest van hun planeet of iets dergelijks. Hun voorouders hebben misschien wel het gat weten te overbruggen waarin wij leven.

Ik bedoel dat wij nu zo hard al de energiebronnen waar wij behoorlijk afhankelijk (olie, niet de zon bedoel ik) van zijn zo snel opmaken, dat wij uitsterven voordat wij zover hebben kunnen evolueren dat wij dat zelf heel makkelijk beseffem en vanzelf maatregelen daartegen nemen. Op een andere planeet is dat misschien wel gebeurt.

Ik verzin nu maar wat hoor, maar ik zie niet waarom zoiets onmogelijk zou zijn, daarom zeg altijd maar: alles kan!