Enkele bericht bekijken
Oud 28 July 2005, 17:00   #20
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foetsy
wat wil je bartje, de doodstraf weer invoeren? Of wil je dat er een letterlijke levenslange gevangenis straf komt? Is een levenslange gevangenis straf niet inefficiënt? De gevangene is na 30 jaar niet anders meer gewend, wordt een gevangenisstraf dan nog als een straf ervaren? Over de doostraf zal ik maar niet beginnen.
Ik leef in een grot en weet niet wat Theo van Gogh allemaal heeft gezegd. Maar ik lees net z'n column die in de metro stond van Vrijdag 18-03-2004. Hij rechtvaardigt zijn uitspraken met het feit dat het christendom ook belachelijk werd gemaakt in de film Life of Brian. Ik ga kijken in hoeverre die vergelijking opgaat (in mijn ogen dan). Ik probeer niet de daad van Mohammed B. te rechtvaardigen, maar hier worden alleen argumenten gepresenteerd die pleiten voor bijvoorbeeld een nog langere straf voor hem. Ik heb in een grot geleefd en ik wil graag een wat wijder beeld zien voordat ik dingen ga zeggen waarvan ik later spijt krijg.
Mijns inziens rechtvaardigd (vrijwel) niets een moord. Tenzij er sprake is van zeer extreme omstandigheden, zoals bijvoorbeeld een serieverkrachter of zoals een paar jaar geleden hier in Kerkrade, toen een ex-marinier een hele familie uitmoorde. Wanneer dan iemand het recht in eigen hand neemt en zo iemand een kogel door zijn kop jaagt dan kan ik daar begrip voor opbrengen.

Niet voor een stel idioten die dusdanig bezeten zijn van hun geloof dat ze mensen wetenrechtelijk als een beest afslachten. Moslims in Nederland hebben al geen al te beste naam (om wat voor reden dan ook). Wanneer dan dit soort gasten nog gaan lopen beweren dat zij hetzelfde gedaan zouden hebben dan mogen ze van mij optyfen hier.

Het klimaat in Nederland wordt steeds minder prettig om in te leven, vooral in de steden. De geschiedenis leert ons dat in landen waar 2 bevolkingsgroepen naast elkaar leven het (op een enkele uitzondering na) altijd misgaat. Kijk bijvoorbeeld maar naar alle burgeroorlogen in Afrika. Naar Noord-Ierland of naar Baskenland. Zolang de 2e groep ruim in de minderheid blijft is er weinig aan de hand, maar we hebben langzamerhand in Nederland een Moslimgroepering hebben die groteske vormen aan begint te nemen.

We hoeven er allemaal geen geheim van te maken dat er onder die groepering (te)veel kwaadwillenden zijn die zich niets aantrekken van de Nederlander. Gevolgen daarvan mogen genoegzaam bekend zijn. De Nederlander krijgt een steeds grotere afkeer van de moslims waardoor ook de (meerderheid) goedwillenden steeds meer verbitterd raken. Ik voorspel dan ook dat het hier in dit land niet goed kan blijven gaan. Tenzij er eindelijk wordt overgegaan tot de enige juiste oplossing in mijn ogen: allochtonen die ernstig in de fout gaan terugsturen naar het land van herkomst. Er is langzamerhand wel genoeg geprobeerd en dit soort gevallen van mensen die nog even aan willen geven hetzelfde gedaan te hebben als B. kunnen we niet meer gebruiken.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden