Enkele bericht bekijken
Oud 31 July 2005, 10:35   #25
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Jij vind dat Theo alleen maar een opmerking maakte, andere mensen vinden dat hij iets meer deed.
Hoe kan je iemand al bij de grens beoordelen of ie een gevaar voor de samenleving is?
Tuurlijk mag geloof geen gevaarlijk element zijn in de samenleving, maar waar trek je de grens? Je kan ook zeggen dat sommige domme mensen er niets mee verdienen als ze 1 of andere heilig iemand in een geloof een geitenneuker gaan noemen. Weet jij waarom ie het zei? Het is nou niet dat de wereld er een betere plaats mee is geworden, en volgens mij is hij er zelf ook niet mee opgeschoten. En waarom zou je zo iemand, waar je in weze weinig van af weet, waar je niets mee te maken hebt (je geloof immers niet in hem) willen afkraken, waarom zoiezo een mening over hem hebben. Wat interesseert Mohammed (de profeet) mij nou. Bar weinig.
Mohammed B. was misschien niet voor de reden vatbaar, maar Theo van Gogh zat daar ook niet ver vandaan (ik ga nu af op die column die ik heb geschreven hoor, als ik fout zit moet je het zeggen).