Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Wat heeft jezus zn echte leven met de bijbel te maken??? Er zijn onnoemelijk veel bronnen die zijn leven gedetailleerd beschrijven...het feit dat de bijbel daar zn eigen interpretatie aan geeft wil niet zeggen dat jezus als echte mens niet heeft bestaan. De bijbel doet er trouwens alles aan om die stelling (dat jezus een relatie had met maria magdalena) te ontkrachten. In de bijbel is dat de hoer die zn voeten komt wassen en die hij dan vergeeft van haar zonden.
|
Ik heb het hier onlangs met iemand over gehad op msn: de verhalen in de bijbel zijn niet op hetzelfde ogenblik geschreven, dus dan vraag ik me af of het daadwerkelijk wel allemaal waar is en het eigenlijk niet gewoon toevallig is dat het christendom zoveel aanhang kent/heeft gekend.
Neem nu het Griekse godendom/mythologie: dat kent ook tal van mythes die door verschillende schrijvers zijn neergeschreven. Bij elke schrijver een andere interpretatie, maar de essentie is hetzelfde: zo proberen Daedalus en Icarus uit het doolhof te ontsnappen nadat Daedalus Ariadne geholpen heeft. Dat komt in alle verhalen rond hen voor, net zoals de val van Icarus ten gevolge van zijn overmoed.
Als men ons nooit het christendom had opgelegd, dan hadden we nu misschien zoiets als een mengeling van het Grieks-Romeinse godendom met het Keltische en dan was de bijbel misschien gewoon een boek geweest waaruit je je kinderen voorleest voor het slapengaan...
Maar dit geheel offtopic.