Enkele bericht bekijken
Oud 4 August 2005, 18:11   #33
Foetsy
aber, warum?

Standaard

maar moord moet niet met moord bestraft worden. De moord op de marinier zou bestraft moeten worden, en de moord op Theo van Gogh moet bestraft worden. Ik heb het niet over de uitingen van Theo en de moorden van de marinier, als ik dat ergens gezegd heb is dat fout.
Nu is volgens het recht datgene wat de marinier deed 'een stuk zwaarder qua straf' dan wat Theo zei. Maar als de mensen van het recht daar naar gaan kijken worden ze subjectief en dat mag niet, een moord is een moord.
En naast dat, valt datgene wat Theo van Gogh zei nog wel onder vrijheid van meningsuiting?
(Sommige mensen vinden het misschien cool dat Theo iedereen die de islam belijdt voor schut zet, alleen met het doel om te zeggen, 'alles wat ik zeg is vrijheid van meningsuiting, dus ik mag niet tegen gehouden worden, en als een moslim me iets doet bewijst dat alleen maar dat ze zich niet kunnen beheersen! Ik heb een hekel aan iedereen die gelooft in de islam en ik wil laten zien dat het allemaal idioten zijn doordat ze zich zo makkelijk laten provoceren door mijn woorden'. Mocht dit echt zijn gedachte zijn geweest dan vind ik hem behoorlijk kinderachtig, zelfs ik ben die fase voorbij. Eigenlijk kan ik niet op iets anders komen waarom ie Mohammed een geitenneuker zou noemen. Dat soort mensen ga ik niet verdedigen en zo zie ik Theo nu. Maar ik weet weinig van hem af dus je zou niet echt naar mijn mening moeten luisteren)