Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2005, 13:42   #39
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
De geschiedenis leert ons van alles Bart, maar toch niet door middel van onterechte vergelijkingen zoals jij die nu maakt. De situatie in Nederland is volkomen onvergelijkbaar met die in Noord-Ierland of Baskenland, waar sprake is van seperatisme of een onderdrukte (religieuze) groepering. De voorgeschiedenis van de Basken is onderdrukking door Franco en een eigen cultuur die stelselmatig bestreden werd. Noord-Ierland werd overheerst door een koloniaal rijk en groeperingen wilden op religieuze gronden bij Ierland horen. Dat heeft niets te maken met de integratieproblematiek zoals we die in Nederland (en de rest van de Westerse wereld) kennen laat zich in aanpak van de problemen dus niet vergelijken. Ik stel dus voor dat je voorbeelden om de uiterst bescheiden problematiek in Nederland te duiden ergens anders zoekt
Ach, je hebt gelijk, maar uiteindelijk komt het wél op hetzelfde neer Wat ik doelde te zeggen is dat wanneer kleine groepen minderheden in een land leven dat meestal geen probleem opleverd, maar wanneer die groepen te groot worden gaat het (vrijwel) altijd mis. Maargoed, ik verwoorde het dan inderdaad verkeerd
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden