Enkele bericht bekijken
Oud 5 August 2005, 16:51   #40
Ar-Tuur
Guest

Standaard

Mijn punt is ook een beetje dat het gevaar van moslimterreur en radicalisme in Nederland vaak schromelijk wordt overschat. De Hofstad groep bijvoorbeeld is zo'n door AIVD, politici en media gecreëerde groep, waardoor het lijkt alsof Nederland overspoelt wordt door moslims die klaar staan om met bomvesten en dolken de Nederlanders te lijf te gaan. Begrijp me goed, ik weet dat er in Nederland wel degelijk gestoorde islamitische fanaten rondlopen die tot gruwelijke moorden op filmmakers in staat zijn en die inidividuen moeten niet gebagetalliseerd worden, maar ik zie dat graag los van de integratieproblemen in de grote steden. Tuurlijk zullen bepaalde niet geintegreerde jongeren vatbaar zijn voor bepaalde ideeën, maar ik denk dat het probleem dieper ligt. De ervaring leert namelijk dat terroristen of potentiëele terroristen niet altijd tot de achterstandsgroepen behoren. Hoe groter de minderheid, hoe groter de kans op radicalen, absoluut. Maar ik heb niet het idee dat er in Nederland grote (religieuze) minderheden structureel in conflict zijn met het andere gedeelte van de Nederlandse bevolking en dat daar de kern van het probleem ligt.
  Met citaat antwoorden