Enkele bericht bekijken
Oud 20 August 2005, 02:42   #567
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Ach, de bedragen die ik AZ hoor eisen doen geenszins onder voor de bedragen die Roda eist voor Kone naar mijn idee. Allebei de clubs eisen terecht het uiterste (wat PSV ook wel had mogen doen bij bv Park ). En of die AZ'ers nou beperkte spelers zijn.. Tja, Kone heeft natuurlijk an sich meer kwaliteiten, maar Landzaat of Kromkamp zijn zeker geen middelmatige spelers (Lindenbergh, de Cler of Opdam bv wel).

En ik geloof goed dat Kone gevolgd wordt door een aantal grote clubs, maar je onderschat het belang van op CL-niveau te presteren. Een goede wedstrijd in de CL in een baggerseizoen kan je al een mooie transfer opleveren. Ik acht de kans eerlijk gezegd ook erg klein dat Milan of Manchester Kone van Roda zal kopen voor een bedrag rond de 10 miljoen. Een seizoen PSV (daar blijft hij echt geen 3 seizoenen als hij goed presteert) op CL-niveau zal hem veel eerder die droomtransfer brengen.
Daarbij is hij dus pas 21 he, hij heeft nog alle tijd voor zich om te groeien op een klein stapje hoger. Voor zijn carriere lijkt me een jaar PSV beter, want vooralsnog heeft hij helaas te weinig status opgebouwd om bij een topclub zich vast in de basis te spelen, waar hij dus zeker wel de kwaliteiten voor heeft.

Verder zou ik het natuurlijk toejuichen als hij naar PSV zou komen (idem voor Kalou uiteraard), maar bovenstaand verhaal heb ik geprobeerd zo min mogelijk met een PSV-pen te schrijven.