Lekker, ben je een week naar Berlijn gebeurt dit. Mis ik dus mooi alle voorbereidingen op de massale acties zondag, kun je uren alle fora gaan zitten bijlezen en en passant zit je e-mailbox met 120 e-mail tot aan zijn nok toe vol..
Tja, weerzinwekkend, waanzin, onbegrijpelijk, oliedom, schandalig, senielheid, onbeschoft.. Superlatieven beschrijven niet genoeg de gedachtegang van de Roda-bestuurders (lees: Hendriks).
Dit valt niet te verkopen. Er is werkelijk niet één voordeel te bespeuren voor Roda JC in deze. Ga maar na:
- Roda verliest haar beste speler aan een concurrent (want dat is PSV door die domme play-offs)
- Roda vangt helemaal niets (1 miljoen is niets als je er een vervanger voor moet gaan vinden)
- Seizoenkaarthouders en sponsoren voelen zich zwaar bedrogen
- Kone kan mislukken bij PSV en daardoor juist zijn waarde verliezen
Hendriks wist zondag te melden bij L1 dat: verhuur geen optie is, Roda er niet zwakker op mocht worden en PSV een vervanger moest sturen. Iemand die Hendriks kent weet dan eigenlijk voldoende: hij wordt dus verhuurt en er komt geen vervanger. Van de week moeten wat onbekende Zweden en Noren op proef zijn geweest (waarvan er eentje was afgetest door VVV deze zomer.. Verder willen ze een Argentijn halen van een topclub uit Argentinië die daar topscorer moet wezen. Tja, die komt dus toch niet. Niks directe vervanger dus.
Wat denkt Roda hier nu in godsnaam mee te bereiken? Dat miljoen is peanuts als je bedenkt wat voor schade je hiermee aanricht bij je achterban. Welk bedrijf wil nu met de straathoer van het Nederlandse voetbal gezien worden? Welke supporter neemt er nu in 's hemelsnaam nog een seizoenkaart voor een club die haar supporters willens en wetens voorliegt en duidelijk maakt geen enkele waarde te hechten aan de supporter?
Ik heb zo ontzettend mijn buik vol van dit klote-bestuur. Voor mij hoeft het allemaal niet meer. Roda JC is Roda JC niet meer. Voor een grijpstuiver wordt je atractie gewoon verpatst en wij blijven weer met een kater achter want dit seizoen kun je wel vergeten. Ik snap niet dat Stevens dat allemaal zomaar pikt. Ik had goede hoop dat na 3 jaar afbraakbeleid onder Vloet met deze technische staf eindelijk mooie tijden zouden terugkeren. Maar dit seizoen kun je nu alweer vergeten. En er is niet één argument te bedenken waarom dat zo zou moeten.
Vanavond is er een overleg met supportersafgevraardigden. Helaas kon ik er niet bij zijn maar daarna zal wel duidelijk zijn wat er gaat gebeuren zondag. Acties variërend van een kwartier wegblijven (in combi met een spandoek: WIJ ZIJN NIET TE KOOP (laat staan te huur), tot gewelddadiger acties. Want één ding is duidelijk; dit bestuur heeft niet het beste met de club voor en moet vertrekken, dhr. Hendriks voorop.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
|