Ja, ik snap er werkelijk niets van dat die kerel elke speler een contract geeft met een gelimiteerde afkoopsom. Kom op zeg, de basis van je elftal vertrekt voor een habbekrats. Kijk eens wat er nu bij PSV in het veld staat qua waarde:
Gomes: moet wel een aantal miljoen kunnen opleveren, geen topbedrag
Ooijer: nauwelijks waarde
Alex: nul waarde
Simons: nauwelijks waarde
Ferreyra: nul waarde
Cocu: nul waarde
Vayrinen: nog afwachten, zal geen topbedrag worden
Afellay: nog afwachten, heeft veel potentie (dus ook qua waarde)
Farfan: als hij zich blijft ontwikkelen kan hij een redelijk bedrag opleveren (tenzij hij ook al eigendom is van Chelski ofzo)
Vennegoor: nauwelijks waarde
Kone: vooralsnog nul waarde, bij koop zal hij nooit veel meer opbrengen dan de aankoopprijs.
En wat hebben we dan nog op de bank?
Beasley: nuttig, maar zal nooit veel opleveren
Sibon: nul waarde
Feher: nauwelijks waarde
de Jong: nauwelijks waarde
Lucius: nauwelijks waarde
Zoetebier: nul waarde
En dan nog een paar talentjes als Beerens en Aissati, waar je nog helemaal niets over kunt zeggen.
De enige die echt nog geld zal opleveren is waarschijnlijk Farfan, al gaan daar dus ook al geruchten over dat hij mede-eigendom zou zijn van Chelski.
En wat heeft PSV nou verdiend door het halve elftal te verkopen? 15 miljoen ofzo hooguit? Waarvan al weer de helft is geen zitten in aankopen waarvan het voorlopig zeer twijfelachtig is of ze ooit meer gaan opleveren dan ze gekost hebben.. Het kapitaal van een club moet toch in het veld staan? Nou, als ik de selectie van PSV zo zie dan zie ik schrikbarend weinig kapitaal in het veld staan.. En het is bekend dat PSV financieel ook buiten het veld niet zo heel sterk staat...Hiddink heeft iedereen vorig jaar verrast, maar het is naar mijn idee wel gegaan met een te groot aantal noodgrepen, waardoor de toekomst van PSV in gevaar zou kunnen komen. Ondertussen is Hiddink nu wel de grote meneer met de mooie petten, maar hopelijk weet hij toch echt wat hij doet, want er is niemand in de organisatie die hem kan corrigeren.
En nu is dat hele Australie-verhaal toch wel vervelend aan het worden inderdaad. Als het met de selectie goed zat was het geen enkel probleem geweest, maar op het laatste moment je halve verdediging verkopen en vervolgens naar de andere kant van de wereld moeten voor je bijbaantje?? Dat gaat er bij niet in.
Maar hopelijk ben ik op dit moment aan het doemdenken, net als ongeveer een jaar geleden. Maar toch...