Enkele bericht bekijken
Oud 14 March 2002, 08:03   #4
Total Eclipse
Guest

Standaard

Meer blauw op straat????

Misschien wel.
Meer blauw, minder stillen.

Ik ben benieuwd of meer blauw op straat de veiligheid verhoogd. Doorgaans wekt de autoritaire houding van de agentjes een heleboel agressie op en werken agenten als de rode lap voor de doldwaze stier. Averechts dus....

Bovendien mag er naar mijn mening wat rechtvaardiger worden gestraft.
Heel Nederland maakt zich druk om het cellentekort voor de zogenaamde bolletjesslikkers, maar hier in Apeldoorn houden ze iemand bijna twee weken vast voor openbare geweldpleging.
Natuurlijk moet ook dat bestraft worden, maar het is een beetje krom te weten dat er doorgaans op een normale uitgaansavond zo'n 20 jongeren worden opgepakt voor openbare geweldpleging en er vanaf komen met een transactie van 250,-
Hetzelfde geldt voor de term poging tot doodslag.
Wanneer is iets poging tot doodslag????

Een steen richting het hoofd van iemand gooien schijnt wel poging tot doodslag te zijn, ondanks dat het 'doelwit' geen aangifte heeft gedaan. Aan de andere kant hoeft het neersteken van iemand niet bestraft te worden, omdat het slachtoffer geen aangifte heeft gedaan.

In principe denk ik dat het goed is dat er politie rondloopt op straat, vooral oudere mensen krijgen hierdoor een veiliger gevoel.
Het is een mooi gegeven dat er altijd een partij is die totaal onpartijdig is. In dat opzicht is de politie natuurlijk een mooi iets.
Nadelend feit is dat de politie niet altijd onpartijdig is en er onzettend veel vooroordelen ontstaan.

De politie moet veel consequenter optreden en rechtvaardiger straffen.
  Met citaat antwoorden