Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puer1
Ik vind dat de Israëliers en Palastijnen samen in Israel moeten leven. En dat de Israeliërs uiteindelijk meer recht hebben op het land Israel want zij waren er eerder . Maar israel mag de palastijnen niet onderdrukken en andersom ook niet.
|
Nee wacht, Israël is van Israël, omdat in de TeNaCH staat dat het hun beloofde land is.

Dat is de reden waarom zij nu in Israël wonen. Ik weet niet of jij het verhaal kent? Maar de staat Israël is in 1948 opgericht. Daarvoor was het Palestina en woonden er voornamelijk Palestijnen. Hoe zou jij reageren als opeens een heel volk jouw land binnenvalt en roept dat het hun land is? De naam van je land verandert en je moet het land delen met een ander volk. Niemand die rekening heeft gehouden met de Palestijnen. (Vindt men het gek dat er mensen boos worden en allerlei 'enge' groeperingen de wereld in roepen? Ik niet, dat wil niet zeggen dat ik ze goed keur.)
En dan houdt Israël zich ook nog eens niet aan de gemaakte afspraken.
edit; en ik heb nog nooit verhalen gehoord over een onderdrukking van Israëliers door Palestijnen trouwens.