Ik denk niet dat bijvoorbeeld Willem-Alexander er om gevraagd heeft om zo beroemd te worden. Zelfs de bekende acteurs of zangers/zangeressen en bands en weet ik het allemaal hebben hier niet om gevraagd. Zij willen of geld verdienen, of vinden muziek maken/acteren leuk. Moeten ze daarom meteen achtervolgd worden door de paperazzi?
Camera-geile mensen misschien, maar zelfs hen wens ik het niet toe.
Die lasten zitten er niet automatisch bij, die geeft de massa aan ze. Daarom vind ik de stelling, 'als ze de lusten willen, dan ook de lasten' wat egoďstisch.
De lusten zitten bij het werk, die krijgen ze van de werknemer, het zingen/acteren/land leiden. De lasten krijgen ze pas als de massa, dit heeft niets met de werkgever te maken.
Ik heb het gevoel dat de lusten en de lasten uitspraak, 'als je de lusten wil, dan ook de lasten' altijd bij elkaar horen, dat ze niet gescheiden kunnen worden. Ik heb even geen goed voorbeeld bij de hand.
Ik zelf vind het wat asociaal van mensen om er zo geďnteresseerd te zijn (leven van de beroemdheden).
Het zal de pers niet boeien wat zijzelf doen (ethisch of niet), zolang ze er maar geld mee verdienen. Dit gedoe zal dus nooit stoppen uit initiatief van de pers. Dus als jij artikelen etc leest leest waarvoor 'paperazzi acties' voor nodig waren, bedenk dan goed dat je iemands leven verkut (niet zo sterk natuurlijk, en misschien niet bij de mensen die het leuk vinden, maar toch).