Enkele bericht bekijken
Oud 26 September 2005, 18:13   #8
Foetsy
aber, warum?

Standaard

ja oke, ik bedoel dat zelf scholen stichten één van de vele vrijheden is in Nederland, die in gelijke lijn loopt met de vrijheid van meningsuiting. Ik zie Nederland nu meer als een land waar iedereen op zijn eigen manier kan leven. Als je sommige vormen van onderwijs gaat verbieden, dan dring je sommige mensen meer het originele onderwijs op, het onderwijs dat van de regering komt (het openbare). Misschien kan je het staatsonderwijs noemen.

Zelf vind ik dat Nederland een land moet blijven waar iedereen op zijn eigen manier kan leven, niet alleen op de 'Nederlandse' (als die er is) manier.
Maar nu zie ik ook het probleem dat je dan gescheiden groep krijgt van mensen die geen woord Nederlands spreken. Nu zie ik niet waarom dat een probleem zou moeten zijn, maar ik weet zeker dat die er zijn (ik heb me er nog niet zo mee bezig gehouden, dus). Daarom ben ik er nu nog voor om het niet te verbieden, maar mijn mening is nog een ruwe diamant die op veel manieren geslepen kan worden (ja dat was mooi gezegd he )

edit, begin 2e alinea is er een tegenstrijdigheid, lees daar maar even overheen