Enkele bericht bekijken
Oud 30 September 2005, 19:04   #64
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Interesses stappen paardrijden

Tof dat je dat kan met een rolstoel.

Even over iedereen die zegt dat ie eigenlijk niet echt een probleem zou hebben met een lichamelijk gehandicapte (over geestelijk beginnen we maar niet), wat hier ook al staat, t zijn een beetje politiek correcte reacties. Tuurlijk ga je iemand niet recht in zn gezicht zeggen, rot op ik moet je niet je zit in een rolstoel en je hebt een handicap, maar van binnen voel je zoiets wel. Dat kan je alleen al zien door het feit dat iemand zo wordt na gekeken, en steeds medeleven wordt aangeboden. Daarnaast gaat het natuurlijk ook gewoon recht tegen de natuurlijke selectie in, om even intressant te doen, maar ik denk zeker wel dat dat er in mee speelt, de drang tot reproduceren, als je daar naar kijkt is een gehandicapte toch even iets minder intressant.
Verder wordt ik schijt ziek van die mensen die zeggen "ik heb heel veel respect voor die mensen die leven met een handicap", lekker makkelijk respect verdienen met het feit dat je wat mankeert. Slaat natuurlijk helemaal nergens op, dat je gehandicapt bent, is genaaid omdat je misschien niet alles kan wat wilt, maar omdat nou meteen te belonen met respect...