Onderwerp: Ruimtevaart
Enkele bericht bekijken
Oud 30 September 2005, 21:24   #8
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door not-known
Het geld voor ruimtevaart is deels nuttig, dat zeker, maar ik stem toch tegen
Dus wil je nou wel of geen geld in ruimtevaart pompen?

Dus als het aan degene die voor stemmen zou liggen, hadden ze nu nog gedacht dat de aarde plat was

Technieken die eerst vooral in de ruimtevaart werden gebruikt, worden ook wel eens in het alledaagse leven gebruikt, wat verschillende voordelen heeft voor bijvoorbeeld het mileu (de brandstofcel bijvoorbeeld). Zonder geld te steken in de ruimtevaart zouden die ontdekkingen nooit zo snel zijn ingeburgerd. Denk ik.

Na tientallen jaren onderzoek naar kanker is daar ook nog geen medicijn voor gevonden, en na bijna 20 jaar onderzoek sterven er toch nog duizenden (of is het miljoenen) doden per jaar aan aids.
Dat geld naar de ruimtevaart weggegooid zou zijn vind ik geen geldig argument, want dat zou je van de medische zorg en honger ook kunnen zeggen.
Honger bestrijden met geld is in mijn ogen zoiezo een hopeloze zaak omdat dat niet een probleem is wat je met wat meer geld verhelpt.

Als zij die tegen stemmen er 500 (en nog wat) jaar geleden in de meerderheid waren, hadden we nu ook niet bijvoorbeeld Amerika ontdekt (als was dat bij nader inzien geen ramp geweest ).
Is het geen zaak van expansiedrift?