Enkele bericht bekijken
Oud 5 October 2005, 16:48   #29
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Het blijkt uit de radicalisering van de islamieten het blijkt uit de homofobie en het groeiende antisemitisme. En dat is niet mijn mening maar feiten die vandaag door de aivd naar buiten zijn gebracht. Dus in plaats van weer alles op autochtonen te schuiven zou je ook even wat verder kunnen kijken dan je neus lang is.
Daar waar je wel steeds loopt te zeuren over antisemitisme (waar ik niets van terugzie in de dagelijkse gang van zaken) hoor ik je nooit over anti-islamieten? Mensen die zonder meer aannemen dat iedere islamiet een extremist is?

Begin jaren '30 vond in Duitsland exact hetzelfde plaats. Ook toen waren er Joden die geprofiteerd hadden van het Duitsland na de WOI. De NSDAP speelde daar destijds slim op in en hitste de mensen op door rond te bazuinen dat iedere Jood een profiteur was, en verbannen moest worden. Welke afschuwelijke ideëen men in werkelijkheid had (of later zou krijgen) wist toen niemand, maar de zondeboek in de economisch slechte tijden was makkelijk gevonden.

Nu worden buitenlanders die al jaren in Nederland wonen en prima zijn ingeburgerd ook met de nek aangekeken. Terecht zeg jij, want AIVD constateert dat een radicale islamieten zijn. Mijns inziens moeten mensen die dit soort feitjes oppikken als zijnde een reden om daarom maar de problemen eenduidig bij de allochtone bevolking neer te leggen, zoals jij dus, eens verder kijken dan hun neus lang is. Inderdaad, een groot deel van de allochtone bevolking zorgt voor problemen, maar dat betekend niet dat al onze maatschappelijke problemen daarom op die zondebok moeten worden afgeschoven.

Daarom een mooi oud Chinees spreekwoord: het is beter om geheel blind te zijn dan de zaak van slechts één kant te bekijken.
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline