Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Daar waar je wel steeds loopt te zeuren over antisemitisme (waar ik niets van terugzie in de dagelijkse gang van zaken) hoor ik je nooit over anti-islamieten? Mensen die zonder meer aannemen dat iedere islamiet een extremist is?
Begin jaren '30 vond in Duitsland exact hetzelfde plaats. Ook toen waren er Joden die geprofiteerd hadden van het Duitsland na de WOI. De NSDAP speelde daar destijds slim op in en hitste de mensen op door rond te bazuinen dat iedere Jood een profiteur was, en verbannen moest worden. Welke afschuwelijke ideëen men in werkelijkheid had (of later zou krijgen) wist toen niemand, maar de zondeboek in de economisch slechte tijden was makkelijk gevonden.
Nu worden buitenlanders die al jaren in Nederland wonen en prima zijn ingeburgerd ook met de nek aangekeken. Terecht zeg jij, want AIVD constateert dat een radicale islamieten zijn. Mijns inziens moeten mensen die dit soort feitjes oppikken als zijnde een reden om daarom maar de problemen eenduidig bij de allochtone bevolking neer te leggen, zoals jij dus, eens verder kijken dan hun neus lang is. Inderdaad, een groot deel van de allochtone bevolking zorgt voor problemen, maar dat betekend niet dat al onze maatschappelijke problemen daarom op die zondebok moeten worden afgeschoven.
Daarom een mooi oud Chinees spreekwoord: het is beter om geheel blind te zijn dan de zaak van slechts één kant te bekijken.
|
Marokkanen zijn ten eerste helemaal geen nationale zondebok, daar merk ik in de dagelijkse gang van zaken helemaal niets van. Ik zou juist willen zeggen dat zij dominant aanwezig zijn in veel dorpen en steden, positief als wel negatief. Wel weet ik dat als jij met een keppeltje op door osdorp zou lopen je geen lang leven is beschoren.
Dat je mij niet hoort over het anti islamisme is omdat er al zoveel mensen daar voor op de bres staan op dit forum. Ik probeer alleen maar de dubbele standaard aan te stippen als het gaat over discriminatie. Aan de ene kant zegt Karima dat marokkanen de zondebok zijn voor de autochtonen, maar aan de andere kant groeit de homofobie en het antisemitisme in Islamitische kringen ieder jaar gestaag. Worden er mensen de wijken uit gepest, uitgescholden en vul het zelf maar in. (Dit in tegenstelling tot joden in de jaren 30 die al honderden jaren in Duitsland woonde en grof gezegd geen vlieg kwaad deden.) Aangezien iedereen maar al te graag aan die feiten voorbij loopt lijkt het mij niet onaardig om daar op te blijven hameren.
je zegt dat allochtonen in Nederland met de nek worden aangekeken, nou daar geloof ik dus helemaal niets van, er zijn maar weinig landen in de wereld en in Europa die zo liberaal en gastvrij zijn als Nederland. Dat mag ook best wel gezegd worden.
Mensen die hier komen kunnen van de beste voorzieningen ter wereld gebruik. Nu weet ik natuurlijk niet hoe dat in Limburg is waar het aantal lonsdale jongeren natuurlijk vele male hoger ligt dan in de randstad
Kort gezegd vind ik de vergelijking van joden in 1930/1945 en islamieten nu, in geen enkel opzicht opgaan. Islamieten worden niet met de nek aangekeken, mogen gewoon nog steeds in het park of zwembad komen. Kunnen van alle goede voorzieningen in Nederland gebruik maken. Ze zouden best wel wat dankbaarder kunnen zijn, want die kans krijgen ze niet in turkije marokko of afghanistan