Always look on the bright side of live...
Soms is het leven niet altijd even makkelijk. Maar dan ken ik nog wel een mooi verhaaltje over de vlinder...
Er zat eens een man te kijken naar hoe een vlinder zich uit zijn cocon worstelde. Deze man zat er met verbazing naar te kijken. Maar hij vond het zielig, dat die vlinder er zoveel moeite voor moest doen. En hij dacht laat ik hem eens een handje helpen. Hij sneed heel voorzichtig met een mes de cocon van de vlinder open zodat de vlinder er makkelijk uit kon...
Maar de vlinder vloog niet weg, zijn vleugels waren te zwak om te kunnen vliegen. De man dacht dat hij goed had gedaan door de vlinder, maar eigelijk door hem te helpen was de vlinder niet weerbaar genoeg om te kunnen overleven.
Wat is de les hieruit. Eigelijk 2...
De eerste is dat alles wat er gebeurt maakt je weerbaarder om verder te komen in je leven. (wat dus bij jou het meest van toepassing is)
De ander is dat je niet te snel iemand moet helpen, omdat hij dan zijn lesje niet leert en dus niet zal kunnen 'overleven'
Ik hoop dat dit stukje tekst ook helpt om in te zien dat je gewoon moet doorgaan met je leven.
En bedenk: "Na regen komt zonneschijn"
De momenten van geluk komen vanzelf. vaak op de momenten waarop je ze t minst verwacht en je ze misschien wel het meeste nodig zult hebben.
|