Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik zou mensen rond de 18 geen ouderen noemen, daar irriteer ik me aan (scholieren). Maar ik blijf erbij dat iemand jonger dan 16 gewoon helemaal niets te zoeken heeft in een cafe of discotheek. het zijn nog kinderen en die horen idd of op een jongere disco whatever of feestjes thuis. Kinderen moeten namelijk tegen zichzelf in bescherming worden genomen
|
Op zich ben ik het wel met je eens. Ook al ging ik zelf op die leeftijd ook al uit, pas later realiseerde ik me pas dat het eigenlijk totaal niet verantwoord is. Door schade en schande wordt men wijs zeggen ze weleens, maar ik denk dat het niet gezond is dat iemand van 14 al iets als grote hoeveelheden alcohol moet gaan verwerken. Daar is zo'n kinderlichaam gewoon niet op gebouwd.
Het probleem is alleen dat de controle aan deuren van discotheken veel tijd in beslag neemt en het voor portiers steesd moeilijker wordt om het onderscheidt te zien tussen 14-, 15- of 16-jarigen. Ergens zou ik dan ook juist pleiten voor een verplichte controle aan de deur van de discotheek. Mits goed georganiseerd door de discotheek moet dit best mogelijk zijn. Het probleem is alleen dat discotheken niet willen of kunnen opdraaien voor een kostenpost. Een kant en klare oplossing hiervoor is er zo één twee drie niet..