Mijn ouders zijn echt niet streng. Het heeft er veel mee te maken, denk ik, dat mijn vader zelf een café heeft en zelf héél weinig thuis is.
Als ik wegga, krijg ik nooit een uur, zolang ik maar veilig thuis geraak. Nouja, niet als ik zou weggaan met voor hen totaal onbekende mensen, maar eigenlijk zouden zij daar wrs toch niet achterkomen als ik dat niet zou willen

.
Maar de mensen waarmee ik uitga, kennen zij eigenlijk allemaal wel min of meer, en ze maken zich dus geen zorgen

Over dronken thuiskomen eigenlijk ook niet, ze zullen mij er eerder mee pesten

Haha een maandje geleden was ik naar een trouwfeest gegaan, en nogal dronken geworden. Zegt een vriend van me de volgende dag lachend tegen m'n moeder "ja Sarah was zat zenne!" zegt m'n moeder lachend terug: "ja ze had gelijk, het was nog gratis ook!"
Maar ze weten dus ook dat ik bij betrouwbare mensen ben, die er wel voor zorgen dat ik geen stommiteiten bega ofzo, dat heeft er denk ik heel veel mee te maken.
Zelfs mijn grootouders (langs vaders kant) zijn superrelaxt

Ze wonen vlakbij ons en ik ben er ook heel veel. En als ik nu wegga (in de week of in de weekends) en ik zeg "ja ik weet niet juist wanneer ik ga thuiskomen" zeggen zo "oh maar je ziet maar!" En soms grappen ze er over, een paar dagen geleden "oké, maar zorg ervoor dat je om half 8 deze ochtend thuisbent hé, want dan moet je naar school!"

Maar ze zijn ook nog heel modern, komen veel buiten enzo

Vroeger mocht ik (wel logisch natuurlijk) een stuk minder van mijn moeder (m'n ouders zijn gescheiden), en toen verzweeg ik veel meer voor haar. Nu weet ze echt veel meer van mij, en da's toch positief en goed voor de moeder-dochter relatie
Op huishoudelijk gebied zijn ze ook niet streng, m'n kamer een beetje in orde houden en af en toe eens tafel op- en afdekken is genoeg

.
*edit* en op het gebied van huiswerk vertrouwen ze me, ze weten ook dat ze dat kunnen, ik zorg er zelf wel voor dat m'n schoolwerk in orde is. Ze weten zelfs dat ik m'n agenda, toetsen, brieven, ... zelf teken, maar dat vinden ze ook niet erg. Ze zullen m'n cijfers op m'n rapport toch wel zien