God is een klootzak en geloof is verachtelijk.
Als die god er is, waarom merken we daar dan zo gods gruwelijk weinig van? Al die tering zooi die hier gebeurt, aardbevind hier, orkaan daar, oorlogje verderop, kanker op je 18e met nog 3 maanden in t verschiet. Waar is die god dan op zo'n moment.
Ach nee het was hun tijd, god heeft het voor een reden gedaan. Flikker toch op man, wat is dat nou voor ongelooflijke onzin. Van die mensen die in t zwart op zondag naar de kerk gaan en je niet aankijken, wat is daar nou de meerwaarde van, voel je je dan goed, je trekt een zwart pak aan kijkt niemand aan en gaat op zondag naar een gozer luisteren die ongeloofwaardige loze verhalen verteld en je een beetje zegt hoe je moet leven... Zeg nou zelf dat gaat toch nergens over. Al dat gezeik over je zonden en dat soort gezeik, de bijbel schijnt ook te zeggen dat god altijd vergeeft, nou fuck hem dan, mocht ie in het onwaarschijnlijke geval toch bestaan en je klopt daar bij de hemel aan, ow sorry ja, ik dacht je hebt zo lang niets van je laten horen ik dacht ik verloochen je maar, maar sorry makker even goede vrienden ok?
En al die loze verschillen in die geloven, die moslims die koste wat kost een beetje hun geloof willen door dragen, die schijnheilige christenen die condooms maar niets vinden, wat is dat nou? Slaat toch he-le-maal nergens op. En onder tussen zouden ze het eigenlijk ook nog wel fijn vinden om elkaar een beetje af te maken, want ja mijn geloof is het beste en het jouwe niet. Al die kansloze idioten die op zaterdag op de markt je proberen te overtuigen voor god te kiezen, van die loze meisjes met een lange rok aan... zucht te kansloos voor woorden.
Voor mij bestaat god niet, er zijn voor mij geen aanwijzingen en/og bewijzen dat ie wel zou bestaan, voor mij bewijst de wetenschap genoeg om niet in god te geloven.