Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
En wie bepaalt dan wanneer iets een Schwalbe is (Talpa, de 4e waarnemer, Hugo Borst?). En wat als er wel een lichte overtreding wordt gemaakt, die niet in verhouding staat met de valpartij? Of als iemand nou echt struikelt?
En wat is het verschil tussen een schwalbe en met de hand de bal in het goal slaan? Of als je naar de grond stort als iemand je een klein duwtje geeft? Of tal van andere vormen van onsportiviteit cq professionaliteit?
Ik neem trouwens aan dat je achteraf schorsen bedoelt en niet een boete uitdelen..
|
Er zullen inderdaad twijfelgevallen ontstaan. Machlas en Farfan vallen in ieder geval in de categorie 'beslissende en overduidelijke schwalbes' en mogen van mij dus enkele wedstrijden aan de broek krijgen. Maar als ook overtredingen, ellebogen e.d. achteraf voer voor discussie zijn, dan zullen schwalbegevallen dat ook zijn. Dit vind ik echter geen reden om er niets aan te doen en het dus te gedogen. Spelers moeten doorkrijgen dat het lafhartige acties zijn. Misschien moeten we maar gaan werken met 'schwalbecommissies' naar Engels voorbeed van de dubious goal commission