Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Tja ik ben geen expert maar ik zie de link dus wel niet. Hoe zou een vaccin tegen gewone griep kunnen voorkomen dat de vogelgriep van mens tot mens overdraagbaar wordt?
|
Men is bang dat de vogelgriep evolueerd naar een griep die van mens tot mens overdraagzaam wordt. Dit kan tot stand komen doordat mensen die een menselijk griepje onder de leden hebben in aanraking komen met het vogelgriepvirus (door in aanraking te komen met een volgen met het vogelgriepvirus, omdat deze wel van vogel op de mens overdraagzaam is). Vervolgens mengt het menselijke virus zich dan met dit vogelgriepvirus waardoor het overdraagzaam wordt van mens tot mens en dat is dan weer gevaarlijk. Er is dan namelijk niet genoeg vaccin om iedereen daartegen in te enten, wat een lwereld bedreigende epedimie tot gevolg zou kunnen hebben. Zeker gezien het feit dat de vogelgriep in een menselijk ilchaam ook dodelijk is, maar dus (nog) niet overdraagzaam op andere mensen.
Ik behoor overigens tot de risico-groep die een oproep krijgt om een griepprik te halen, maar ik heb dit (nog) niet gedaan..