Onderwerp: Safe seks in films
Enkele bericht bekijken
Oud 29 October 2005, 02:29   #25
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik weet waar je op doelt maar een film pretendeert niet voorlichting te geven en staat een heel stuk van de werkelijke wereld af, mensen doodschieten in de film mag ook dus drugsgebruik ook. En boven alles HET IS NIET ECHT en als men daar geen onderscheid in zou kunnen maken dat moeten ze worden opgenomen want dan ben je ver heen.
Je moet eens weten hoeveel mensen film zitten te kijken en opmerken 'maar dat kan helemaal niet'...

Maar is het niet zo dat mensen zich willen identificeren met filmhelden (kijk alleen maar naar die hele kuddes mensen die met een tl-buisachtig ding lopen te zwaaien nav Star Wars)? En als in bijna alle films bepaalde zaken als 'normaal' worden beschouwd, zou het dan niet zo kunnen zijn dat de mensen die zich daarmee identificeren, wellicht eerder geneigd zijn om onveilig te vrijen?
Ik zeg niet dat het zo is, maar het is het overdenken waard m.i.

Jij en ik zullen nav een bedscène tussen Hugh en Julia niet onveilig gaan vrijen (noch met elkaar, noch met een ander), wij zullen ook niet nav een programma als S&S aan de xtc gaan... Maar als volgens jouw redenatie mensen dom genoeg zijn om nav het tweede drugs te gaan gebruiken, dan lijkt het mij als je die lijn doortrekt niet onwaarschijnlijk dat 14jarige breezersletjes zich net als Julia zonder condoom laten palen door hun lekkere, geile Hugh.

Kortom, ik snap dus niet echt waarom je de invloed van iets als een film op de maatschappij zo bagatelliseert, terwijl een programma als S&S (hierbij zou je ook nog de discussie kunnen voeren of het nou informatief of plat vermaak is) absoluut niet zou kunnen.