Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ik blijf me afvragen in hoeverre een programma altijd zo serieus moet zijn. In de Metro las ik vanmorgen een ingezonden brief over Mental Theo en TMF, in Salou. Blijkbaar had iemand daags tevoren een brief ingezonden over dit onderwerp, waar hij de bikini's van de dames en de grappen van Theo op de korrel nam.
Zenders als BNN en TMF kunnen de jeugd tenminste nog bereiken. En daarbij is drugs gebruik nu eenmaal ook deels voor de fun en is seks er niet alleen maar om je voort te planten, maar ook voor de fun. Wat is er dan mis mee wanneer enkele jongere-zenders het ook zo weergeven. Moet er bij ieder seksueel onderwerp bijgezegd worden dat je het wel met condoom moet doen? Of moet bij ieder onderwerp over drugs erbij gezegd worden dat je het eigenlijk niet moet gebruiken en dat het eigenlijk slecht is?!
|
Ik ga hier grotendeels wel in mee.
Tijden veranderen, jeugd/jongeren zullen altijd een bepaalde subcultuur hebben, die niet begrepen wordt door oudere. Dat is al jaren zijn, en is helemaal niks nieuws.In jaren '70 zaten ze met z'n alle in slaapzak op de dam stoned liedjes te zingen.
Ik vind alleen wel wanneer eeen machtig medium als de TV, dergelijke programma's gaat uitzenden, dat je wel moet beseffen dat je met dingen bezig zijn die gevaarlijk zijn. Het is niet erg als niet al te serieus of zelfs luchtig over wordt gedaan. Seks en drugs zijn nu gewoon onderwerpen die de aandacht te trekken.
Zeker als je dan drugs echt op tv gaat gebruiken, vind ik dat de informatievoorziening optimaal moet zijn. Simpelweg omdat (hard)drugs gevaren met zich meebrengt. Vooral wanneer mensen 'verkeerd' gebruiken.
Er hoeft niet direct gezegd te worden dan men niet moet gebruiken etc. Maar men moet wel heel duidelijk op de gevaren gewezen worden. (Hard)drugs gebruik kan grote gevolgen hebben voor je verdere leven, dat moeten we nooit vergeten/onderschatten..
Was laatst trouwens nog een programma over. Over de mate waar in iemand gevoelig is voor verslaving..