Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyskie
Nederland moet zich diep schamen over wat er gebeurd is, dat moge duidelijk zijn. Maar dat vind ik geen reden voor een generaal pardon. Je hebt mensen van verschillende afkomt dat je het per geval moet bekijken. Mensen die hier met een criminele achtergrond zaten hebben nooit een recht om hier in Nederland te blijven, dat zou de wereld op zijn kop zijn.
Maar als je een verhaal hoort van een Afrikaanse man die voor de kerk getrouwd is met een Nederlandse vrouw, maar hier niet mag blijven... die dit drama heeft meegemaakt, waar Nederland schuldig aan is, en zelfs in een isoleercel terecht is gekomen vanwege ruimtegebrek. Voor dit soort gevallen (dat kunnen er nooit veel zijn) vind ik dat zeker wel een specifiek pardon moet worden uitgesproken.
Als je stelt dat dit tot gevolg zou hebben dat mensen zich in brand zouden gaan steken (daar zou Nederland geen schuld aan hebben) om maar hier te kunnen blijven, dan denk ik dat je veel te kort door de bocht gaat en humaniteit onterecht populistische praat noemt.
|
Waarom moet Nederland zich schamen voor wat er gebeurd is? Je doet alsof het een feit is dat Nederland hier schuld aan heeft, maar dat ben ik niet met je eens . Nu eindelijk die mensen eens worden aangepakt en systematisch worden uitgezet gaan we proberen bij iedereen een pardon smoes aan te smeren. De mensen die gewond zijn geraakt mogen van mij net zolang blijven tot ze enigszins genezen zijn, maar langer ook niet.
Die Afrikaanse man die jij aanhaalt heeft al enkele rechtszaken erop zitten en is steeds afgewezen voor een verblijfsvergunning oid. Dat zou jij toch moeten weten als aankomend jurist of erken jij die uitspraken niet? En als je ze niet in een cel stopt dan gaan ze er vandoor, zoals nu nog steeds 4 gevangene voortvluchtig zijn, en belanden uiteindelijk in de criminaliteit.
De SP bedrijft wel degelijk populistische politiek door constant in te spelen op de emotie aan de hand van "zielige verhalen" zoals die 25.000 gezichten actie van ze. Waarin mensen hun verhaal mogen doen, wat vaak gewoon niet klopt met het dossier. Dat noem ik makkelijke populistische politiek en helaas stinken mensen er nog steeds in.
Er zijn 4 miljard zielige stumpers op deze aardbol, misschien een globaal generaal pardon van de SP?