Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chrizlybeer
Oh ja nog even wat, al zou god de aarde enz. geschapen hebben, waar is hij nu dan? Wat ik eerder ook al postte
Nou waar is die vent dan? Helemaal nergens, van die mensen die een auto ongeluk overleven en dan god dankbaar zijn dat ze nog leven, lekker goedkoop, als god echt bestaat, laat m dan zorgen dat we hier niet zoveel gezeik hebben.
|
`t Zal denk ik niet in goede aarde vallen, maar de Zondenval. Het was perfect, maar de mens heeft het verpest in De Hof. Want Hij heeft de mens -gemaakt- met een eigen wil. Dat wil niet zeggen dat Hij zijn handen ervanaf heeft getrokken, maar Hij laat wel dingen wel gebeuren.
En dat schilderij; wat weet een schilderij van zijn maker? Wat weet de mens van God? Want dat zijn de verhoudingen. Maar Hij heeft de mens teminste nog wat op laten schrijven wat uiteindelijk de Bijbel is geworden. Ik snap het ook niet waarom Hij niet gewoon aan iedereen laat zien dat Hij bestaat, maar ik kan ook niet iemand snappen die de wereld heeft geschapen.
Die stukken die zijn gevonden in de Dode Zee, en op zoveel andere plaatsen. Die elkaar aanvullen en over lappen. Dat christenen als duizende jaren bestaan. Dat de Bijbel zoveel kracht geeft. Dat ik geborgenheid heb gevonden in Hem. Dat zijn geen bewijzen, maar ik geloof in mijn Vader de Schepper!